Меню сайту
Форма входу
Статистика
Погода
|
Сторінка психологаПрактичний психолог школи - Русин Ольга Олександрівна
Метою діяльності психологічної служби в Червенівській ЗОШ І-ІІ ступенів є створення сприятливого соціально-психологічного клімату в школі, сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти. Завдання психологічної служби: 1.Збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями. 2. Сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу. Напрямки діяльності психологічної служби: діагностика, профілактика, корекція, навчальна діяльність, консультування, просвіта та інше. В 2019-2020 навчальному році я, як практичний психолог Червенівської ЗОШ І-ІІ ступенів, планую продовжити роботу над проблемним питанням, актуальним для нашої школи, як «Учні ̋ групи ризику ̏ » і направлю свою діяльність на:
Як говорити з дітьми про коронавірус. 7 порад від експертів
1. Тримайте під контролем власні емоції Перш ніж говорити з дитиною про небезпечне захворювання, переконайтеся, що контролюєте власну тривогу та страх. Адже діти часто віддзеркалюють емоції батьків. "Маленькі діти беруть приклад зі своїх батьків, стосовно того як реагувати на незрозумілій їм ситуації. Діти одразу зрозуміють спокійні ви чи стурбовані, й будуть поводитися аналогічно", – пояснює Марк Рейнек, директор та старший психолог Інституту дитячого розуму. Якщо дитина відчує стурбованість батьків, то гіперболізує небезпеку в своїй уяві. 2. Станьте ініціатором розмови Не потрібно боятися піднімати цю тему, якщо дитина сама ще не запитувала. Ви можете стати для неї надійним джерелом інформації. Цій розмові не варто приділяти якоїсь надмірної уваги, можна просто підняти тему під час звичайної бесіди за обіднім столом. "Хочете ви цього чи ні, але ваша дитина, ймовірно, вже чула про коронавірус по новинах або від однолітків. Саме тому я завжди рекомендую зіграти на випередження. Поговоріть зі своїми дітьми про речі, які можуть налякати, перш ніж вони почують більш страхітливу версію від однокласників", – каже Рейчел Томасян, ліцензований терапевт з питань шлюбу і сім'ї. 3. Запитайте, що вони вже знають про коронавірус Відкриті запитання допоможуть оцінити знання ваших дітей, а також їх емоційний стан. Заохочуйте малечу висловлювати свої почуття. Проаналізувавши сприйняття дитини, можна визначити, яким чином далі будувати розмову. Крім того, буде можливість підкоригувати дитячі знання, щоб сформувати реалістичне уявлення про ситуацію. "Зараз багато новин про сезон грипу, мені цікаво, що ти чув про це", – такий початок розмови пропонує Робін Гудман, клінічний психолог і арт-терапевт. Експерт рекомендує повсякчас нагадувати дитині про те, що ви готові її вислухати та відповісти на будь-які запитання. Інформувати дитину потрібно зрозумілою мовою, відповідно до її віку. Тільки тоді вона зможе зрозуміти проблему та перестати тривожитися. 4. Спілкуйтеся з дитиною правильно "Батьки повинні підходити до розмови зі своїми дітьми про коронавірус по-різному, зважаючи на вік та рівень розвитку. Гарне практичне правило – використовувати тільки ті слова, які ваша дитина вже розуміє", – дає пораду Рейчел Томасян. Діти до 6 років Дітей до 6 років не потрібно навантажувати зайвими деталями, як назва вірусу або глобальна загроза захворювання – вони ще не готові це усвідомити. Замість цього поговоріть з дітлахами про мікроби, як люди хворіють, і про те, що ми можемо зробити, щоб залишатися здоровими. Будьте уважні до розмов, які ведете з вашим партнером або дітьми старшого віку, перед малечею. Якщо діти почнуть ставити якісь запитання – запевніть їх, що ваша сім'я здорова і в безпеці. Діти шкільного віку Дітям шкільного віку можете розповісти більш конкретну інформацію про спалах вірусу – що це таке, як він поширюється, як запобігти захворюванню. Але тримайтеся подалі від розмов про смерть, особливо якщо ваша дитина молодшого шкільного віку. Підкресліть, що дорослі роблять все можливе, щоб забезпечити безпеку та захист. Обмежте перегляд напружених телевізійних новин, які можуть викликати занепокоєння. В громадських місцях діти можуть побачити людей, які носять медичні маски. Такий зовнішній вигляд підсвідомо викликає страх, тому потрібно пояснити, для чого дехто одягає захисні маски, та в яких випадках це доречно робити. Про симптоматику коронавірусу краще розповісти, провівши аналогію із звичайною застудою, якою дитина хворіла раніше. Розмова з підлітками 5. Продемонструйте свою підтримку Говоріть про проблему стільки, скільки дитині необхідно, щоб відчути себе у безпеці. Вона повинна розуміти, що у будь-який час може прийти до вас із запитаннями, а обов'язок батьків – її захищати. Реагуйте на потреби дитини, підтримуйте та проявляйте свою турботу. 6. Будьте чесними зі своїми дітьми Коли ваші діти приходять із запитаннями, відповідайте чесно, щоб уникнути плутанини чи непорозумінь. "Чесність та прозорість є найважливішими. Тривога процвітає, коли щось приховується. Якщо у вас немає відповіді, зверніться до джерела, яке, на вашу думку, надає корисну та правдиву інформацію", – пропонує Марк Рейнек. Не варто використовувати категоричні фрази, типу "ми всі налякані" або "ми тут нічого не можемо зробити". 7. Дозвольте дитині контролювати ситуацію Яким чином це зробити? Показати, що вона може зробити, щоб не захворіти, а також впровадити здорові звички для всієї родини. Це допоможе відчути почуття контролю. "Не говоріть про профілактику, як про спосіб налякати дитину та змусити її мити руки. Замість цього поговоріть про кроки, які ви всі збираєтесь робити, щоб попередити різні хвороби", – наголошує Рейчел Томасян. «Золоті правила» для батьків:
Отже,чого не варто робити батькам:
Карантин. Як зробити своє дозвілля цікавим та різноманітнимВідчувати шалене напруження через невідому інфекцію цілком нормально, однак карантин не час для паніки. проводячи час вдома, налаштуйте себе та своїх рідних на позитив! Ранкова зарядка: Традиційний сімейний сніданок: Прибирання може бути цікавим: Приготування їжі: Незвичайні способи малювання: Дмухавки. Правила. Малювання бризками. Ігри з книгами Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із дитиною і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування. Придумайте кінець історії. Детектив. Створи свою історію. Розвиваючі ігри
Будуємо шалаш. Зробіть телефон власноруч. Посадити і виростити рослину. Для підлітків Спробуйте настільні ігри на кшталт Мафії, монополії, доміно, шахи, карти, нарди. Онлайн можна зіграти в гру “Лоботряс”, яка є у вільному доступі в інтернеті українською мовою. Колаж бажань. Шикарне панно з природних матеріалів. Для того, щоб заняття не набридали вашим дітям, слід кожного дня пробувати щось нове. Головне, пам’ятайте про те, що дитині потрібна не лише ваша увага, а й час зробити щось самостійно. Тому давайте власним дітям можливість відчувати себе поруч з вами особистістю. В першу чергу, це стосується свободи вибору та особистого простору. Для того щоб не набриднути один одному, давайте собі відпочинок від хатніх справ і читайте лише позитивні новини!
19 заповідей Марії Монтессорі для батьків:1. Дітей вчить те, що їх оточує. 2. Якщо дитину часто критикують - вона вчиться засуджувати. 3. Якщо дитину часто хвалять - вона вчиться оцінювати. 4. Якщо дитині демонструють ворожість - вона вчиться битися. 5. Якщо з дитиною чесні - вона вчиться справедливості. 6. Якщо дитину часто висміюють - вона вчиться бути боязкою. 7. Якщо дитина живе з почуттям безпеки - вона вчиться вірити. 8. Якщо дитину часто ганьблять - вона вчиться відчувати себе винуватою. 9. Якщо дитину часто схвалюють - вона вчиться добре до себе ставитися. 10. Якщо до дитини часто бувають поблажливі - вона вчиться бути терплячою. 11. Якщо дитину часто підбадьорюють - вона набуває впевненість у собі. 12. Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною - вона вчиться знаходити в цьому світі любов. 13. Не кажіть погано про дитину - ні при ній, ні без неї. 14. Концентруйтесь на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця. 15. Завжди прислухайтеся і відповідайте дитині, яка звертається до вас. 16. Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її. 17. Будьте готові допомогти дитині, яка знаходиться в пошуку, і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла. 18. Допомагайте дитині освоювати неосвоєне раніше. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю, тишею і любов`ю. 19. У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер - пропонуйте їй краще, що є у вас самих.
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||